söndag 29 april 2012

Lördagens loppisfynd

Vi tog en tur med bilen igår och målet var Skytteföreningens loppis i Kinnarp. De har 2 stora loppisar varje år, en på våren och en på hösten. På vägen dit stannade vi även till i Mullsjö och besökte en loppis där.

Väl framme i Kinnarp så såg vi att den var mycket välbesökt och det fanns mycket saker att välja på. Där kunde man verkligen fynda om man hade varit där när de öppnade.Vi hade tagit lite sovmorgon så vi fick nöja oss med några få saker bara. Men som sagt stort utbud och mycket bra priser.

På vägen hem så åkte vi över Ulricehamn där vi tog en bit mat. Tog en liten promenad i staden vid Åsunden och begav oss sedan hem till Jönköping igen.

Dagens fynd bestod av en vas från West Germany, en mindre vas som jag tror är dansk, en serveringsbricka som passar utmärkt till sommarens drinkar och så en vas från Åseda. Jag tror att den är gjord av Bo Borgström och att det är modellen Bambu. Allt är i toppskick, förutom den mindre vasen som hade ett litet nagg under, men det syns bara när man vänder på den.




Hittade även dessa 6 kaffe eller te muggar från engelska Staffordshire. Kommer ihåg att vi hade sådana hemma när jag växte upp. Samtliga i nyskick.

Detta var vad vi fick med oss hem. Kommer kanske avyttra en del av det, men muggarna tror jag kommer att hamna i sommarstugan så småningom om ingen annan är intresserad av att köpa dessa av mig.

Som vanligt så är jag tacksam för mer information om sakerna jag hittade.

En mycket trevlig loppislördag :)

1 kommentar:

  1. Åhhh! Dom där Staffordshirekopparna var riktigt fina! Vilken snygg olivgrön-gul färg mot det bruna. Dom har jag aldrig sett! Alltså det finns verkligen hur många varianter som helst! Nu blev jag riktigt avundsjuk, trots att jag verkligen har fler än vad jag behöver. ;) Ja jag brukar oftast hitta dom i nyskick jag med, folk verkar ha haft dom orörda i skåpet tills dom tröttnat.

    Linda
    Dollybird Retro

    SvaraRadera