måndag 30 april 2012

Uppdatering Scherzo Vit

Hittade för ett tag sedan några fler delar i serien Scherzo av Gunnar Nylund på en loppis. Tänkte bara uppdatera er och visa de nya delarna.

Jag har nu några dubletter och även tripletter av vissa delar, så finns det någon som är intresserad av dessa så är ni välkommna att höra av er.

Verkar lättare att hitta delar i den vita serien än den blå lila serien. Vet inte varför, kanske tillverkades fler av den vita? Vem vet!

I vilket fall som helst så kommer här en uppdaterad bild på min vita samling.

3 kommentarer:

  1. Ja, visst är de snygga ihop. Nu står de i hallen under vår trappa och trängs ihop med vår "hustomte"

    Ska se om jag kan hitta en bättre plats åt dem i framtiden. Även fast vi bor stort så fattar jag inte hur jag ska få plats med alla våra saker och samlingar:)

    Dagens i-landsproblem.

    SvaraRadera
  2. Jag tror att de vita delarna tillverkades under en längre tid, de lila verkar bara ha tillverkats ett eller max två år. Lila var kanske inte så populärt i början av 60-talet?
    Men det är en fin samling du fått ihop!

    SvaraRadera