söndag 18 november 2012

Fler Fina Novemberfynd!

Det har varit dåligt med loppis besök denna veckan. Bara att inse att man varken har hunnit med eller orkat.
Mörkt när man åker till jobbet och mörkt när man kommer hem:(
Man blir ju inte piggare av mörkret precis:)
Men jag gillar ju hösten och allt vad det innebär så...

Tända massa härliga levande ljus, dricka te och bara njuta.

Även om det har varit dåligt med loppis besök så har jag ändå lyckats att få tag i lite härliga fynd. Fina saker av Carl-Harry Stålhane och allas vår Gunnar Nylund.
Samtliga första sortering och märkta med namn och modell beteckningar.


Kommer att behålla det stora fatet samt den stora bruna skålen, men resten kommer jag att lägga ut på Tradera eller Blocket. Kan inte samla på allt och har ju nu börjat att sälja av en hel del saker som jag vet med mig att jag inte kommer att spara på. Känns roligare att låta någon annan som har utrymmet och platsen för det, få njuta av dessa vackra ting.
För de är verkligen vackra!
Jag har redan lyckats att sälja många vackra saker. Känns så skönt att skapa lite utrymme i skåp och på mina hyllor.


Den mindre vasen/skålen ingår förmodligen i en serie då den är märkt med nr. 3


Skålen med hänkeln eller örat på, vet jag inte vad det är? Men jättefin glasyr har den iallafall.



Den 2 delade tekannan har jag sett på lite olika auktions sajter runt omkring, men aldrig i denna färgställning.
Älskar att dricka te, men använder sällan tekanna så den kommer även att säljas. Också komplett och första sortering.

Ser ni något av intresse så hör av er så kan vi säkert lösa något innan jag hinner lägga ut dessa på nätauktion.
Kan då fixa fler foton eller annan information du behöver.

Har nu några lediga och sköna dagar framför mig. Ska bara njuta och ta det lugnt!

6 kommentarer:

  1. Bra fyndat för att inte ha orkat/hunnit besöka så många loppisar! Och visst är det befriande att rensa ut lite och verkligen lyfta fram favoriterna. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland har man tur och blir kontaktad av personer som vill avyttra hela partier med saker. Jag var tydlig med att jag bara ville behålla vissa saker, så det känns bra att man kan välja bland sakerna man vill behålla. Nätet är bra ibland:)

      Radera
  2. Tekannan har jag inte sett tidigare. Den var lite rolig. Måste säga att det är ju verkligen klass på fynden :) Inget loppiskraffs här inte ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tekannan är verkligen läcker, men kommer bara bli ståendes i ett skåp här tyvärr. Bättre att sälja den till någon som verkligen kommer att använda den.
      Jo,det var fina saker jag fick köpa av en bloggläsare. Inget skräp här inte! Man behöver inte alltid lämna sitt hem för att fynda:)

      Radera
    2. Det håller jag med om. Så mycket vi har i skåten som vi inte använder. Men det är rätt meckigt att sälja det också. Bäst är att byta med ngn likasinnad.

      Radera
    3. Jovisst är det smidigare att byta med någon. Men man måste ju oftast ändå skicka och packa och allt sådant:)

      Ska se om jag kanske ska boka något bord på någon loppis till våren så man kan sälja av en del som bara står och tar plats.
      Skapa lite utrymme för nya härliga fynd! Hör gärna av dig om du skulle ha något som du tror att jag skulle vara intresserad av!

      Radera