tisdag 4 februari 2014

Nya inköp till keramik samlingen!

Jag har införskaffat lite nya föremål till mina samlingar och det märks att man blir mer och mer selektiv:)

Hittat mycket fint senaste tiden, men lämnat kvar en hel del då jag känner att jag verkligen bara vill köpa det som jag ska behålla.
Visst kan man köpa på sig massa fint för att sedan sälja av , men saknar tyvärr tiden och utrymmet för att hålla på med detta som läget är just nu.

Ni får ursäkta de dåliga bilderna. Svårt att få bra bilder med rätt ljus. Blir inte så snyggt med blixt heller:)
Alla delar är i absolut toppskick utan skador eller liknande. Första sortering som vanligt!

Här kommer ett litet axplock av mina senast inköp!


Lite blandade fynd.


Ytterligare ett fat i en större storlek i serien av Carl-Harry Stålhane Rörstrand som jag samlar på. 
Börjar bli svårt att hitta nya delar i denna serien. Superläckert!



En fin vas i en härlig harpälsglasyr av Carl-Harry Stålhane.


2 läckra vaser av för mig okänd formgivare Thomas Drejare från Genarp.
Jag har sedan tidigare en nästan likadan vas som den till vänster av Rolf Palm Mölle. Denna är otroligt lik i både formen och färgen.







Riktigt härlig vas från Danmark. Lite otydlig signatur och tillverkare, men lika härlig för det!




En fin skål med en fin glasyr av Vivi Calissendorff.
Ny i min samling, men kan säkert bli fler av denna formgivare om jag hittar andra lika läckra.


Är det någon som har kvalitetskeramik till salu så får ni gärna höra av er. Kan säkert vara intresserad om rätt föremål dyker upp!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar